چرتکه نیومث با موسسه قرانی مائده های آسمانی دارای نماینده انحصاری چرتکه نیومث در مازندران ، برگزاری تربیت مربی چرتکه نیومث برای مربیان شهرهای استان مازندران،تحت نظر وتدریس نماینده مرکزی کشوری،مشهد

چرتکه نیومث با موسسه قرانی مائده های آسمانی دارای نماینده انحصاری چرتکه نیومث در مازندران ، برگزاری تربیت مربی چرتکه نیومث برای مربیان شهرهای استان مازندران،تحت نظر وتدریس نماینده مرکزی کشوری،مشهد

خلاصه یی از سابقه چرتکه نیومث
 

????از زمان‌های قدیم مردم برای  انجام مسائل ریاضی و همچنین بازرگانان برای انجام محاسبات در کسب و کار روزمره خود از #چرتکه استفاده می‌نمودند. #چرتکه یک دستیار واقعی برای کسی است که می‌خواهد محاسبات خود را بسیار سریع و با قدرت کامل انجام دهد و به همین دلیل است که حتی در این روزها که دنیا مدرن شده است باید به کودکان نحوه استفاده از #چرتکه آموزش داده شود. ????????
.
.
#چرتکه به دلیل ساده بودن شکل آن برای کودکان همانند وسایل بازی‌ می‌ماند و باعث می شود هیچگاه از کار کردن با آن خسته نشوند ????و آن را مانند اسباب بازی خود بدانند. همچنین یادگیری آن بسیار ساده است و به‌کودکان کمک میکند تا محاسبات خود را بهتر‌انجام دهند. هنگامی که از چرتکه برای محاسبات استفاده می کنیم موجب می شود که استرس کمتری بر روی ذهن ایجاد شود .????
.
.
????افرادی که به طور مداوم از #چرتکه در محاسبات خود استفاده می‌کنند ، همواره سرعت آن ها در مقایسه با همتایان خود‌ که از ماشین حساب الکترونیکی استفاده می‌کنند ، بیشتر است.


???? یادگیری چرتکه از سن ۵ تا ۱۲ سال برای کودکان مفید است و یادگیری این وسیله از چند جهت برای کودکان اهمیت دارد

1️⃣ یکی اینکه قدرت اعتماد به نفس کودکان را افزایش می‌دهد.

، 2️⃣ دوم اینکه قدرت تمرکز و تصور آنها را بالا می‌برد و در کل روی یادگیری همه درس‌های آنها تاثیر می‌گذارد???????? دپارتمان تخصصی آموزش محاسبات ذهنی

. ????امروزه #چرتکه نیز به عنوان اسباب بازی در اختیار کودکان قرار می‌گیرد . هنگامی که از کودکان می‌خواهند یک عملیات را با #چرتکه انجام دهند ، آن ها این کار را مثل یک بازی می‌بینند و این باعث می‌شود یادگیری بهتری داشته باشند و ذهن آن ها نیز خسته نشود .????
.
. ????کودکان از هر چیزی که شبیه #چرتکه باشد خوششان می‌آید و احساس خوبی به آن دارند و هر چیزی که دارای میله و مهره باشد خوششان می‌آید و در هنگام یادگیری حس خوبی دارند و می توانند با آن ارتباط برقرار نمایند.????
.
. ????این فرایند برای مبتدیان بسیار آسان است و باعث می‌شود استرس کمتری بر ذهن آن ها وارد شود . هر کدام از مهره ها دارای ارزش خاصی است و نیاز به ذخیره سازی آن در ذهن نیست به همین دلیل است که کار با آن (چرتکه) راحت است و فقط کافیست با ملاحظه موقعیت هر مهره اطلاعات محاسبات خوانده شود.

. ???? #چرتکه و یاد گیری آن در روزهای شروع آموزش باید همراه دانش آموز باشد و تکرار مکررات در فرایند محاسبات با استفاده از #چرتکه سبب می شود که دانش آموز به راحتی بتواند تصویر #چرتکه را در ذهن خود تداعی کند.
.
. ????شاید از خود بپرسید آیا برای انجام محاسبات باید همیشه دانش آموز با خود چرتکه به همراه داشته باشد؟???? بله برای روزهای آغازین نیاز است #چرتکه در کلاس های آموزشی همراه دانش آموز باشد؛ اما به مرور زمان پس از شکل گیری روش های محاسبات در ذهن دانش آموز و فرایند یادگیری استفاده از انگشتان ????️دست به جای #چرتکه سبب می شود علناً نیاز به ابزار محاسباتی برای دانش آموز کم رنگ و کم رنگ تر شود????????????
 

#چرتکه و یادگیری آن سبب می شود شما بتوانید کودکان خود را به یک نابغه تبدیل کنید. #چرتکه تاریخچه ای  دو هزار ساله دارد و به عنوان پنجمین اختراع بزرگ در جهانشناخته شده است.

???? همین امر نشان از مهم بودن این وسیله کار آمد در جهت رسیدن به نبوغ فکر افراد دارد. برای اولین بار در قرن شانزدهم کشور های چین و ژاپن از این ابزار برای رسیدن به شیوه های آموزشی بسیار خاص و منحصر به فرد بهره گرفتند و همین امر خود انقلابی عظیم را در پرسه یادگیری این وسیله کار آمد به پا کرد.????

. ????باید بگویم یادگیری #چرتکه توسط کودک شما تنها معطوف به کلاس درس و چهار دیواری خانه شما نمی شود بلکه در شکل گسترده تر این فن می تواند به توسعه فرهنگ، اقتصاد و تکنولوژی عملی دامن بزند و راه را برای کسب فنون و علوم جدیدتر نیز باز کند.☺️

. ➗از سوی دیگر با بهره گرفتن از نبوغ فکر دانش آموزان و محک زدن آن ها در طی دوره های آموزشی بدون تردید این مهم فراهم می شود که دانش آموز با استفاده از خلاقیت های ذهنی خود دست به اختراعات بسیار خاص نیز بزنند

. ???? #چرتکه ذهنی این امکان را در اختیار دانش آموز قرار می دهد که از هر دو دست به جهت یک محاسبه دقیق بهره بگیرد. این عمل باعث رشد بین دو نیم کره ی چپ و راست مغز می شود. عملیات مغز به یک عملیات ضرب دری تشبیه شده است.

????به شکلی که اگر شما با دست راست خود کار کنید نیم کره سمت چپ مغز شما فعال می شود و اگر شما با دست چپ خود کار کنید نیم کره سمت راست مغز شما فعال می شود.

????در زمان یاد گیری #چرتکه افراد باید با هر دو دست خود کار کنند و از محاسبات خود به یک نتیجه گیری منطقی برسند. به همین دلیل فرکانس موج بتا در مغز تولید می شود????. زمانی که فرکانس موج بتا تولید می شود بازدهی مغز بالا رفته و سبب تقویت قوه یادگیری در مغز می شود.


????هدف کلی از “آموزش #چرتکه به کودکان” این است که آنها را با نحوه انجام #محاسبات بصورت ذهنی آشنا کرده و از این طریق فعالیت ذهنی مغز را بهبود ببخشیم.????
????مغز متشکل از رشته های عصبی است که در سراسر آن تنیده شده و به مانند یک کامپیوتر کار می کند.اطلاعات در سراسر سیستم عصبی با سرعت ۲۰۰ مایل در ساعت حرکت می کند!
????در واقع مغز ما همانند یک کامپیوتر سیمی بسیار پیچیده و قوی است,پس چرا از حداکثر توانایی آن استفاده نکنیم؟
????هنگامی که دست ها,هر دو نیمکره مغز,امواج مغزی,اعصاب شنوایی و حافظه,هماهنگ با هم کار کند مغز در بهترین حالت خود است و تکرار و استمرار آن باعث تقویت و رشد سلول های مغزی می شود.???? ???? #چرتکه تصویری یک روش محاسبه از طریق ذهن است.این عمل از طریق تصویر ذهنی ایجاد شده از #چرتکه بر مبنای اصول محاسباتی ذهنی است.در اینجا #چرتکه تنها یک ابزار است و کودکان تنها از طریق تمرین مداوم و منظم می توانند تصویر ذهنی خود از #چرتکه را درونی و دائمی کنند.????????????

. ???? #چرتکه ذهنی نیازمند تمرین است به همین خاطر علاوه بر کلاس های آموزشی نیاز است در منزل نیز دانش آموز با #چرتکه و محاسبات ذهنی خود را مشغول کند.

.
???? محاسبات جمع، تفریق، ضرب و تقسیم در سه مرحله به دانش آموزان آموزش داده می شود. در مرحله اول آموزش با #چرتکه آغاز می شود و به دانش آموز روش کار با آن و محاسبات آموزش داده می شود. سپس با حذف #چرتکه از دانش آموز خواسته می شود بدون استفاده از آن با ساخت یک #چرتکه در ذهن خود به محاسبه بپردازد و در مرحله سوم به دلیل تمرین و ساخت یک #چرتکه ذهنی در ذهن دانش آموز این فرآیند به صورت ذهنی در کمترین زمان ممکن در ذهن دانش آموز به انجام می رسد????????

. ???? می توان تکنیک ها را به سه دسته تکنیک شنیداری، تکنیک دیداری و تکنیک تصویر سازی تقسیم و طبقه بندی کرد. آموزش #چرتکه  توسط هر دو دست سبب می شود هر دو نیم کره مغز شروع به فعالیت کند و همین امر با عنوان ورزش اعصاب شناخته شده است.????


???????????????????? .
???? در این روش تمرکز و تخیل بسیار اهمیت دارد و همین امر سبب می شود تصویر #چرتکه در ذهن آغاز شود. در مرحله دوم آموزش سرعت است به شکلی که به دانش آموز آموزش داده می شود که سریع سؤالات را تجزیه و تحلیل کرده و به آن پاسخ دهند. مرحله سوم آموزش سرعت است و به دانش آموز کمک می شود خوب پاسخ بده و خود نتیجه بگیرد و قضاوت کند.????


????????
.
. ???? دوستای عزیز شما میدونید فواید چرتکه برای فرزندان گلتون چیه؟؟ ????
.
.
ما تو #نیو_مث ‌ کمکتون میکنیم که بیشتر با #چرتکه آشنا بشید????????
.
.
???? بهبود درک مفاهیم ریاضی
. ???? مهارت های محاسباتی را بهتر و سریع تر می کند
. ???? افزایش توانایی حل مسائل
. ???? توجه بیشتر به دستورالعمل ها
. ???? افزایش اشتیاق گوش دادن
. ???? بهبود حافظه
. ???? بهبود واکنش مغزی
. ???? افزایش قدرت مهارت های ذهنی
. ???? افزایش اطمینان و اعتماد به نفس
. ???? افزایش استقامت در مقامل استرس و فشار
.
.
????????????????????????????????????
با #نیو_مث همراه باشید????
???????????????????????????????? ????10مــورد از اهمــیــت هاے 
آمــوزش چــرتــڪــه:

1_بــهبــوددرڪ مــفــاهیــم ریــاضــیــ????
2_مــهارت هاے مــحــاســبــاتــے را ســریــع تــر مــیــڪــنــد????
3_افــزایــش تــوانــایــے حــل مــســائلــ????
4_تــوجــه بــیــشــتــر بــه دســتــورالــعــمــل ها????
5_افــزایــش اشــتــیــاق گــوش دادنــ????
6_بــهبــود حــافــظــه????
7_بــهبــود واڪــنــش مــغــزیــ????
8_افــزایــش قــدرت مــهارت هاے ذهنــیــ????
9_افــزایــش اطــمــیــنــان و اعــتــمــاد بــه نــفــســ????
10_افــزایــش اســتــقــامــت در مــقــابــل اســتــرس و فــشــار???? ????آیــنــده فــرزنــدتــان را بــا مــا بــســازیــد

 

 

گزارش تصویری